czwartek, 3 kwietnia 2014

XI Delirium

Autor: Lauren Oliver
Wydawnictwo: Otwarte
Ocena: 10/10

„Mówili, że bez miłości będę szczęśliwa.
Mówili, że lekarstwo na miłość sprawi, że będę bezpieczna.
I zawsze im wierzyłam.
Do dziś.
Teraz wszystko się zmieniło.
Teraz wolę zachorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie”.

Dawniej wierzono, że miłość jest najważniejszą rzeczą pod słońcem.
W imię miłości ludzie byli w stanie zrobić wszystko, nawet zabić.
Potem wynaleziono lekarstwo na miłość.

Czy gdyby miłość była chorobą, chciałbyś się wyleczyć?

Książkę pożyczyłam od - a jakżeby nie inaczej XD - Veroniqusi. Intrygujący opis, przepiękna okładka i fabuła powaliły mnie na kolana. Żadnego trójkąta miłosnego, nierozumiejących dziecka rodziców. Jest tylko niesamowity, nietypowy pomysł, dziewczyna szukająca swojego miejsca na świecie i chłopak, który szuka spokoju.
Moim zdaniem - FENOMEN!!!!!!
Może i Delirium nie jest szczególnie złożoną książką, nie ma tam miliarda wątków, ale odpowiedzcie mi szczerze: Lepsza jest książka, która musi być przeczytana co najmniej 5 razu, żeby ją zrozumieć? Czy może lepiej jest czytać książkę 222222222222222222222222222222222 razy, ale nie po to, by ją zrozumieć, lecz po to, by zakochiwać się w niej na nowo?
Delirium pochłonęło mnie całkowicie. Wracałam do niego co chwila, nawet jeśli znałam każdy fragment na pamięć. Myślałam i myślę nadal tylko o Lenie, Aleksie i Hanie, którzy przekonali mnie, że czujemy, myślimy i oddychamy po to, by kochać.
Znalazłam w Lenie fragment samej siebie, i mam wrażenie, że z każdym z nas jest, było i będzie tak samo.
Delikatna, ale nie wlecząca się jak... Krew z... Pupy powieść znalazła sobie miejsce w mojej głowie i długo jeszcze go nie opuści.
Moja ocena jest szczera, postów z serca. Cieszę się, że Delirium trafiło w moje ręce.

Odchodząc od tej przecudownej książki - wydawnictwo SQN chce wysyłać mi Ostatniego Smokobójcę i Mądrości Shire ^^ Czmajcie kciuki :D
Rachel



3 komentarze:

  1. Widzę, że baaaardzo Ci się spodobała. Mi może też przypadnie do gustu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dawno. Ale nie raz sobie przypominam (tym bardziej, że tłumaczę ,,Delirium short story") i strasznie (zresztą jak Tobie) mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń

Podobało się? A może nie? Pozostaw swój ślad, to bardzo motywuje!